FANDOM

YI B-Luokka

Thwomp
Thwomp
Ensiesiintyminen Super Mario Bros. 3
Peleissä Super Mario Bros. 3, Super Mario World, Super Mario 64, New Super Mario Bros., Mario Kart Wii ja monet muut
Kuolee Ainoastaan tähdellä, eikä millään muulla tavalla. Ellei putoa rotkoon. Joskus pystyy tuhoamaan Koopan kilvellä.
Sijainti Linnakentät
Hyökkäystyyli (t) Putoaa, jos tulet tämän alle, tai tätä lähelle.
Laji Thwomp

”Rats, I missed! Ohh, I hate it when I miss!”

~Thwomp, The Adventures of Super Mario Bros. 3

Thwomp on kivinen vihollinen. Niissä on piikin tapaisia lohkareita. Niiden ensi esiintyminen oli Super Mario Bros. 3sessa. Yleensä ne hyökkäävät jos joku on heidän ala- tai yläpuolella. Joskus ne liikkuvat sivuttain, kun joku menee ohi ne pysähtyvät ja hyökkäävät. Yleensä ne voivat kuolla vain tähden avulla tai jos ne tippuvat kuiluun. Kun menet näiden alta, nämä laskeutuu alas hyvin nopeasti, joten ole varovainen.

Historiaa

Super Mario Bros. 3

Thwomp esiintyi ensimmäistä kertaa pelissä Super Mario Bros. 3. Thwompeilla oli ympärillään paljon piikkejä.

Thwompin voi tuhota kolmella tavalla. Ensimmäinen tapa on se, että Mario heittää vasaran, Hammer Suit-asussa ollessaan. Toinen tapa on käyttää Tanooki Suit-asua. Kolmas tapa on käyttää tähteä.

Super Mario World

Super Mario Worldissa Thwompit esiintyivät myös. Pelissä oli mukana myös Thwomppia pienempi vihollinen, Thwimp.

Super Mario 64

Super Mario 64:ssä Thwompilla ei ollut piikkejä, ja se oli sininen, toisin kuin muissa peleissä, jossa se on harmaa.

New Super Mario Bros.

New Super Mario Bros.:issa Thwompit esiintyivät taas. Tällä kertaa ne olivat samantapaisia, kuin Super Mario Bros. 3:sessa, mutta vain grafiikka oli kehittynyt.

Super Mario Galaxy

Super Mario Galaxyssä Thwompit olivat 3D:nä.

New Super Mario Bros. Wii

New Super Mario Bros. Wiissä Thwompit esiintyvät vain World 1 linnassa, ja Kamek pomotaistelussa World 8 tornissa.

Super Mario Galaxy 2

Thwompit esiintyvät Super Mario Galaxy 2:sessa muutamassa radassa.

Alalajit

Thwomp-hahmoja

  • Mrs. Thwomp: Naispuolinen Thwomp. Hän on naimisissa Mr. Thwompin kanssa. Hän on aina hyvin vihainen.
  • Mr. Thwomp: Mr. Thwomp on naimisissa Mrs. Thwompin kanssa.
  • Thwomp Bros.: Kaksi Thwompia.

Nimet muilla kielillä

Malline:Foreignname

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki