FANDOM

SuperMarioBrothersSuperShow.jpg

The Super Mario Bros. Super Show!:n tunnus

The Super Mario Bros. Super Show! on yhdysvaltalainen piirrossarja, jonka on tuottanut DIC Entertainment. Tätä esitettiin 65 jakson verran Yhdysvalloissa 4. syyskuuta – 1. joulukuuta 1989.

Tarina

Putkimiehet Mario ja Luigi ovat putsaamassa viemäriä kun se yhtäkkiä imaisee heidät sisuksiinsa. Veljekset joutuvat Sienivaltakuntaan ja pelastavat maan hallitsijan Prinsessa Toadstoolin ilkeän Kuningas Koopan kynsistä tietämättään.

Jaksojen koostumus

Jakso alkaa aina sillä, että ihmisten näyttelemät Mario ja Luigi ovat talossaan, ja jotain tapahtuu sitten itse oikea piirretty jakso, jonka jälkeen taas tulee ihmisten näyttelemää ja lopulta vielä lopputekstit.

Ääninäyttelijät

Alkuperäiset

Suomalaiset

  • Mikko Kivinen - Mario
  • Päivi Sorsa - Prinsessa Toadstool
  • Ulla Ollikainen - Sivuroolit (mm. Joensuu)
  • sekä muut Golden Voice Oy:n ääninäyttelijät: Pertti Nieminen, Ilkka Moisio, Erkki Murto ja Anna-Liisa Rikman.

Luettelo jaksoista

Sarja suomessa

Tätä sarjaa on julkaistu Suomessa 1990-luvun alussa 4 videokasetin verran. Suomenkielisestä jälkiäänityksestä vastasi Golden Voice Oy. Marion äänen suomenkieliseen versioon teki Mikko Kivinen. Alla suomessa julkaistujen VHS-kasettien kansikuvat:

Neljä VHS-kasettia sisälsivät seuraavat jaksot:

Trviaa

  • Ihmisten näyttelemäy kohdat ovat aikaa ennen Mario veljesten joutumista Sienivaltakuntaan.
  • Super Mario Bros. pelin tapahtumat sijoittuvat piirretyn alkutekstien ja jakson 1 välille.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki