FANDOM

Swoopula on Swooperin tapaan lepakkovihollinen, joka esiintyy peleissä Paper Mario ja Paper Mario: The Thousand-Year Door. Sen liikkeet ovat hieman erilaiset kuin Swooperilla, ja ne ovat voimakkaampia. Ne lentävät hahmon niskaan, tarraavat siihen kiinni ja imevät uhrin HP:ta itselleen.

Paper Mario

Paper Mario -vihollinen
Swoopula
Swoopula PM
Maks. HP 8
Hyökkäys 2
Puolustus 0
Sijainnit Crystal Palace

Liikkeet Suck (2)

Pelissä Swoopula roikkuu katossa, joten Mario ei voi hypätä sen kimppuun. Mario voi käyttää Hammer Throw -liikettä heittääkseen vasaran sitä päin. Myös POW-block tehoaa. Kun Swoopulaa on kerran vahingoitettu, ne putoavat katosta, jolloin Mario voi hypätä niiden kimppuun. Kuitenkin, kaikki Marion lentävät partnerit (esim. Parakarry) voivat hyökätä aina niiden kimppuun. Kun Swoopula hyökkää ja tarraa Marioon, pelaajan on jatkuvasti painettava A-nappulaa, muuten Swoopula imee jatkuvasti vahinkoa Mariosta.

Paper Mario: TTYD

Paper Mario: The Thousand-Year Door -vihollinen
Swoopula
Swoopula PM2
Maks. HP 9
Hyökkäys 4
Puolustus 0
Sijainnit Palace of Shadow, Pit of 100 Trials, tasot 71-79
Loki An HP-sucking batlike thing. Its name comes from its swooping, blood-sucking attack.
Esineet
Liikkeet Absorb (4)
Bestiaari
64           65           66

Swoopula toimii tässä pelissä aivan vastaavasti kuin ensimmäisessä pelissä. Eroina on se, että ne eivät roiku katossa, ja ne ovat vahvempia. Ne tarraavat hahmoon ja imevät vahinkoa vain kerran. Suojautumisen ajoitus on melko vaikea. Pelaajan kannattaa tappaa Swoopulat yksi kerrallaan, sillä jos pelaaja hyökkää heikoilla hyökkäyksillä kaikkien kimppuun yhtaikaa, Swoopulat voivat parantaa itsensä vahingoilta.

Vinkki: Sähköistys tekee Swoopula-taisteluista läpihuutojutun, sillä tällöin Swoopuloiden on mahdotonta vahingoittaa hahmoa.

Samankaltaiset lajit ja viholliset