FANDOM

Super Mario Galaxy 2
Smg2boxart
Kansi
Kehittäjä(t) Nintendo
Julkaisija(t) Nintendo
Laji(t) Tasohyppely
Pelialusta(t) Nintendo Wii

Super Mario Galaxy 2 on yksi Wiin uusimmista peleistä. Tämä peli on jatkoa Super Mario Galaxylle. Se on neljäs peli Marion 3D-sarjassa. Se julkaistiin vuonna 2010 23. huhtikuuta Amerikassa, 27. huhtikuuta Japanissa, 11. kesäkuuta Euroopassa, 1. heinäkuuta Australiassa ja 4. joulukuuta Kiinassa. Jatko-osa sisältää monia asioita edeltäjästään esimerkiksi itse seikkailun ulkoavaruudessa, objekteista Launch Starin, esineistä Bee Mushroomin ja tietenkin monimutkaiset painovoimaelementit. Pelissä kuitenkin myös esitellään uusia asioita, esimerksi Yoshi, uusia muodonmuutoksia ja pelin mukana saa videoppaan aloittelijoille. Se ei silti tarinaltaan ole jatkoa Super Mario Galaxylle. Monet lehdet ja peliseurat ovat arvostelleet Super Mario Galaxy 2:en 5 tähden arvoiseksi mestariteokseksi, jopa paremmaksi, kuin sen edeltäjä.

Tarina

Tähtifestivaali on täydessä vauhdissa, kun putoavat tähdet peittävät jälleen Sienivaltakunnan. Prinsessa Peach kutsuu Marion linnaansa seuraamaan festivaalia, mutta matkallaan sinne hän kohtaa Babyluman, joka piiloutuu hänen hattunsa sisälle. Näin Mario saa pyörähdysvoimat. Ennen kuin Mario pääsee linnaan saakka, hän huolestuu nähdessään jättiläismäiseksi muuttuneen Bowserin hyökkäävän ja kidnappaavan Peachin. Kun Bowser pakenee, Mario singahtaa avaruuteen pysäyttääkseen vastustajansa. Mariolla on edessään on uskomaton tehtävä ulkoavaruudessa. Onnistuuko hän pelastamaan Prinsessa Peachin ja palauttamaan rauhan Sienivaltakuntaan?

Juonipaljastukset päättyvät tähän.

Pelaaminen

Super Mario Galaxy 2:sta pelataan samalla tavalla kuin edeltäjäänsä eli Käytetään Wiimotea ja nuntsuckia. Pelissä on myös erilaisia erikoisasuja, kuten Fire- ja Bee Mario. Useimpia erikoisasuja voi ohjata ihan normaalisti, mutta joihinkin pitää esim. heiluttaa ohjainta.

Erikoisasut

Mario

Yoshi

Hahmot

Vihollishahmot

Viholliset

Uudet viholliset

Worldit

Galakseihin päästään Starship Mariolla (Marion tähtialus).

World 1: The Great Space Journey Begins
World 2: Shooting Through the Stars
World 3: The Far Reaches of the Universe
World 4: The Many Mysteries of the Cosmos
World 5: Trial of the Galaxies
World 6: Bowser in Your Sights
World S: Here We Go!

Glitchit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki