FANDOM

Tämä artikkeli käsittelee peliä. Super Mario Bros. on myös elokuva.
Super Mario Bros
Super-mario-bros.
Kuva pelin kannesta.
Kehittäjä(t) Nintendo (1987)
Julkaisija(t) Nintendo
Laji(t) tasohyppely
Pelialusta(t) Nintendo Entertanment System

Super Mario Bros. -peliä pidetään yhtenä Nintendon parhaista peleistä. Super Mario Bros. oli Nintendon toinen tasoloikka-tyyppinen Mario-peli. Super Mario Bros on Nintendon 1985 loppuvuodesta kehittämä peli ja pelin alusta oli Nintendo Entertainment System.Super Mario Bros oli jatko-osa vuoden 1983 Mario Bros -pelille. Mario, pyrki pelastamaan Prinsessa Toadstoolin (myöhemmin hän sai nimekseen Prinsessa Peach) ilkeän Bowserin kynsistä. Mario nuorempi veli, Luigi, oli moninpelissä toinen valittava hahmo. Tästä pelistä on myös uusiutettu versio nimeltään Super Mario Bros Deluxe Gameboy Colorille. Tässä pelissä on myös special-pelejä esim. juosta kilpaa Boota vastaan.

Worldit

World

  • 1-1
  • 1-2
  • 1-3
  • 1-4

World 2

  • 2-1
  • 2-2
  • 2-3
  • 2-4

World 3

  • 3-1
  • 3-2
  • 3-3
  • 3-4

World 4

  • 4-1
  • 4-2
  • 4-3
  • 4-4

World 5

  • 5-1
  • 5-2
  • 5-3
  • 5-4

World 6

  • 6-1
  • 6-2
  • 6-3
  • 6-4

World 7

  • 7-1
  • 7-2
  • 7-3
  • 7-4

World 8

  • 8-1
  • 8-2
  • 8-3
  • 8-4

Glitchit

Yksi pelin kuuluisimmista glitcheistä (ohjelmointivirheistä) on ”Miinusmaailma”, jonne pääsee tason 1-2 lopussa. Miinusmaailmaan pääsee tason 1-2 päässä olevalta putkelta (putkesta pääsee sen tason lipputangolle). Marion tulee mennä seisomaan putken päälle ja rikkoa kaksi tiiltä jättäen kuitenkin oikeimmanpuoleinen tiili rikkomatta. Sen jälkeen Marion pitää mennä putken vasempaan päähän ja kyykistyä katsoen vasemmalle. Marion tulee hypätä kyykyssä katsoen vasemmalle, ja kun Mario on ilmassa, hänen tulee kääntyä oikealle ja hypätä päin tiiliseinää. Kun Mario laskeutuu, hän menee seinän läpi ja ilmestyy warppaushuoneeseen. Jos kaikki tehtiin oikein, Marion edessä pitäisi olla kolme putkea. Jos Mario menee sisään vasemmalle olevasta putkesta, hän pääsee Miinusmaailmaan. Miinusmaailma on tason 2-2 näköinen, mutta se ei lopu koskaan. Mario ei siis pääse Miinusmaailmasta pois ennen kuin lisäelämät loppuvat.

Miinusmaailma-kikka toimii ainoastaan pelin NES-, Wii- ja GBA-versioissa. Muista pelin versioista on miinusmaailmaan pääseminen poistettu.

Galleria

Pääartikkeli Super Mario Bros.:n galleriaan täältä: Kuvagalleria: Super Mario Bros..

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki