FANDOM

Täältä löydät aikaisemmat suositellut artikkelit, jotka ovat olleet etusivulla.

Elokuu:

Mario
Mario on ollut 116 pelissä (joihin ei lasketa uusia versioita). Super Mario pelejä on muun muuassa Mario Kart Wii, Super Paper Mario ja Super Mario 64 DS. Mariosta on myös elokuva, mikä ei kyllä myynnissä menestynyt. Mario on viiksekäs italialainen putkimies. Ennen putkimies uraa Mario oli puuseppä. Mariosta on myös tv sarja: Super Mario Bros Super Show, katso pätkä sitä Youtubessa. Mario on myös ollut sivu henkilönä, esim. Luigi's Mansion pelissä. Mario oli alun perin Jumpman, mutta nimi muuttui Marioksi. Marion esiesiintyminen oli vuonna 1981 Donkey Kong pelissä, vaikka silloin Mario oli vielä Jumpman. Marion loi Shigeru Miyamoto 1980-luvulla, ja Mariosta tuli menestys. Joka vuosi tulee keskimäärin 20 Mario -peliä. Mario on ollut kaikenlaisissa peleissä kuten: rallipeleistä, tappelupeleistä, tasohyppelypeleistä ja monenlaisista muissa peleissä.

Lue lisää!

Syyskuu:

Luigi
Luigi on Marion veli. Luigi on ollut monessa pelissä sivu hahmona, mutta 2002 Luigi sai ihka oman pelin: Luigi's Mansion. Luigi on vähän pidempi kuin Mario, ja monessa pelissä nopeampi ja osaa korkeampia hyppyjä. Joissain peleissä kuten näissä: Mario Kart: Double Dash!!ssa, Mario Kart Wii:ssa ja Mario & Luigi: Partners in Timessa, esiintyy Luigin vauvamuoto Baby Luigi. Luigi pelkää haamuja. Luigi on esiintynyt Super Smash Bros. -pelisarjan kaikissa osissa Super Smash Bros.:ista Brawliin. Näissä peleissä tämä on aina kuulunut avattaviin hahmoihiin. New Super Mario Bros. pelissä Luigin voi saada koodilla (L+R+A). Super Mario Galaxyssakin Luigi on, mutta vasta kun olet saanut 120 tähteä.

Lue lisää!

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki