FANDOM

Magic scepter

Mushroom King, jolla on kädessään taikasauva

Magic Scepter (tai suomeksi Taikasauva) on useissa Mario peleissä ja animaatiosarjoissa nähty väline, jolla voi taikoa. Nämä nähtiin ensikerran pelissä Super Mario Bros. 3, jossa Koopalingit varastivat Sienivaltakunnan kuninkaiden taikasauvat ja käyttivät niitä maan valtaamiseen.

Toiminnot

On olemassa useita erilaisia taikasauvoja ja jokaisella on eri toiminto. Niillä voi muuttaa jonkun eläimeksi, taikoa piikkipalloja, muuttaa jotain suuremmaksi tai pienemmäksi. Taikasauvat ovat kaikki eri värisiä ja niitä on isoja ja pieniä.

Eläintaikasuva

Eläintaikasauvalla voi muuttaa kenet tahansa eläimeksi. Tälläisiä taikasauvoja nähdään Super Mario Bros. 3-pelissä ja animaatiosarjassa.

Ninjasauva

Ninjasauvalla voi muuttaa jonkun jättiläisninjaksi. Bowser tekee näin Koopalingeille The Adventures of Super Mario Bros. 3-sarjan jaksossa Sneaky Lying Cheating Giant Ninja Koopas.

Koopalingien taikasauvat

Koopalingien omat taikasauvat nähdään The Adventures of Super Mario Bros. 3-sarjassa ja New Super Mario Bros.-peleissä. He voivat ampua sauvoillaan sinisiä tulipalloja sekä muuttaa Bowserin jättiläiseksi.

Kamekin sauva

Magikoopa Kamekin taikasauvassa on useita eritoimintoja, mutta pääasiassa se pystyy samaan, kuin Koopalingien sauvat.

Puhelin?

Bowser ja Koopalingit käyttävät taikasauvoja puhelimina punoessaan juonia The Adventures of Super Mario Bros. 3-sarjassa. Taikasauvoilla voi "soittaa" toiselle ja niissä on suora video- ja ääniyhteys.

Henkilöt joilla on taikasauvoja

Esiintymiset