FANDOM

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu A-luokka.

Lemmy Koopa
Lemmy New Super Mario Bros. U pelissä
Ensiesiintyminen Super Mario Bros. 3 (1988)
Viime esiintyminen Mario Kart 8 (2014)
On peleissä Super Mario Bros. 3, Super Mario World, Yoshi's Safari, New Super Mario Bros. Wii ja monet muut.
Sukupuoli Mies
Kotimaa Mushroom Kingdom
Sukulaiset Muut Koopalingit ja Bowser Jr. (sisarukset)

Bowser (isä)

Äänen tehnyt Lani Minella (2009-nykyhetki)

Tara Charendoff (DIC animaatiosarjoissa)

Vaihtoehtoinen kieli tähän artikkeliin: en: - de: - es: - it:

Lemmy Koopa (TV - sarjoissa Hip Koopa). Hän esiintyi ensimmäistä kertaa pelissä Super Mario Bros. 3. Lemmy Koopalla on värikkäät hiukset, ja hän omistaa pallon, jolla hän pyörii lähes kaikissa peleissä. Lemmy on Koopalingeistä pienikokoisin.

Lemmy Koopan, kuten muidenkin Koopalingien, arveltiin olevan Bowserin lapsi, mutta virallisen tiedon mukaan näin ei ole.

Luonne

Lemmy on Koopalingeistä pienin ja yleisen käsityksen mukaan toiseksi vanhin. Hänet on kuvattu useimmiten epäkypsäksi ikänsä huomion ottaen (animaatiosarjoissa hän on 6 vuotta, mutta peleissä selvästi vanhempi). Lemmyllä on lähes aina mukanaan keltainen pallo ja pelin New Super Mario Bros. U taistelu kohdasta voidaankin päätellä hänen pitävän sirkustempuista. Animaatiosarjoissa hänellä on myös kaksoisveli Hop Koopa.

Historiaa

Super Mario Bros. 3

Super Mario Bros. 3:sessa Lemmy Koopa teki ensiesiintymisensä. Bowser, Lemmy ja Koopalingit hyökkäsivät eri puolille Mushroom Worldia. Lemmy Koopa valitsi vallattavakseen Ice Landin.

Super Mario World

Super Mario Bros. 3:sen jälkeen Lemmy teki seuraavan esiintymisensä Super Mario Worldissa, jossa Bowser joukkoineen hyökkäsi Dinosaur Landiin.

New Super Mario Bros. Wii

Lemmy Koopa esiintyi sisaruksineen New Super Mario Bros. Wii -pelissä. Lemmyn ensimmäinen taistelu kohta on World 3:sen ensimmäisessä torni taistelussa.

New Super Mario Bros. 2

Lemmy esiintyi New Super Mario Bros. 2 - pelissä, jossa hän taistelee Mariota vastaan linnassaan yhdessä bonus - maailmoista.

New Super Mario Bros. U

Lemmyn ja Koopalingien viimeisin esiintyminen on pelissä New Super Mario Bros. U.

Galleria

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki