FANDOM

Koopatrol on korkea-arvoisin Koopasoturi Bowserin armeijassa. Ne ovat kuten tavallisia Koopia, mutta niillä on haarniska, jonka päähineessä on piikki, ja johon kuuluu piikikäs kilpi. Vain harvat ja valitut Koopat pääsevät tähän eliittiarmeijaan.

Paper Mario

Paper Mario -vihollinen
Koopatrol
PMKoopatrol.gif
Maks. HP 8
Hyökkäys 4
Puolustus 3
Sijainnit Bowser's Castle

Liikkeet Shell Toss (4),  Lataus (hyökkäys +6), Ultimate Shell (10), Kustu (kutsuu toisen Koopatrolin)

Koopatrolit vartioivat Peachin ja Bowserin linnojen käytäviä. Lukujen välissä olevissa Peachin välikohtauksissa ne vaeltelevat pitkin käytäviä taskulamppujen kanssa. Jos Peach jää kiinni karkumatkojensa aikana, he heittävät Peachin takaisin huoneeseensa.

Taistelussa Koopatrolit hyökkäävät liukumalla kuorensa sisällä Marioa päin. Ne voivat myös mennä kuorensa sisään ja ladata suurta hyökkäystään. Tällöin niitä ei voi kääntää selälleen. Joskus ne myös kutsuvat lisää Koopatroleja taisteluun. Koopatrolit ovat täynnä piikkejä, joten niiden päälle ei voi hypätä. On erittäin suositeltavaa, että pelaajalla on käytössään Spike Shield badge. Kun Koopatrolin kääntää selälleen, sen puolustusvoima putoaa nollaan ja sen päälle voi hypätä turvallisesti.

Paper Mario: The Thousand-Year Door

Paper Mario: The Thousand-Year Door -vihollinen
Koopatrol
Koopatrol.png
Maks. HP 6
Hyökkäys 4
Puolustus 2
Sijainnit Rogueport Sewers
Loki Occasionally uses an attack called Charge that saves up energy, and can call in backup for support if you don't defeat it quickly.
Esineet
Liikkeet Vihellys (kutsuu toisen Koopatrolin), Lataus(hyökkäys+2), Spiky Headbutt (4), Power Shell (4, osuu Marioon ja partneriin), Hide (torjuu kaikki hyökkäykset, mutta voi silti kääntyä selälleen)
Bestiaari
17           18           19

TTYD:ssä Koopatrolit ovat paljon pienemmässä roolissa. Viidennen luvun jälkeen niitä löytyy Rogueport Sewersistä. Niillä on enemmän liikkeitä kuin ensimmäisessä pelissä.

Super Paper Mario

Super Paper Mariossa Koopatrolit eivät palvele Bowserille vaan Count Bleckille, koska Nastasia on aivopessyt ne. Niitä löytyy paljon Castle Bleckistä sekä Flipside Pit of 100 Trialsista. Ne hyökkäävät kuten TTYD:ssä: hahmon nähdessään ne ryntäävät sitä kohti. Niiden päälle voi hypätä Carrien avulla, jolloin ne piiloutuvat kuoriinsa. Sitten ne voi potkaista kuten tavalliset Koopat. Niiden HP on 15, Hyökkäysvoima 3 ja Puolustusvoima 4.

Katso myös

Dark Koopatrol

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki