FANDOM

ESRB Logo

Entertainment Software Rating Boardin logo

Entertainment Software Rating Board on ikäluokitusjärjestelmä tietokone- ja videopeleille ja muulle multimedialle Yhdysvalloissa ja Kanandassa. Interactive Digital Software Association perusti sen vuonna 1994.

Merkinnät

Esrb ratings.svg

Ikärajojen kuvakkeet

  • EC — Early Childhood: Sisältö sopii kaikille kolme vuotiaasta alkaen, eikä sisällä mitään, mikä herättäisi vanhempien huomion.
  • E — Everyone: Sopii kaikille kuusivuotiaasta alkaen. Sisältö sisältää pientä sarjakuva-tyyppistä minimaalista väkivaltaa, ja lievää kielenkäyttöä.
  • E10+ — Everyone 10 and older: Sisältö sisältää jonkin verran raaempaa, kuin E-merkinnän peleissä, ei alle 10-vuotiaille.
  • T — Teen: Pahempaa kuin E10+-merkinnöissä. Sisältää raakaa huumoria, väkivaltaa, ehkä ihan pikkusen verta ja harvinaista vahvaa kielen käyttöä. 13-vuotiaista alkaen.
  • M — Mature: Sisältö sopii 17-vuotiaista alken. Sisältöön kuuluu voimakas väkivalta, verta ja huumetta, seksikohtauksia ja vahvaa kielenkäyttöä.
  • RP — Rating Pending: Ei alle 18-vuotiaille. Sisältää pitkiä väkivaltakohtauksia, seksisisältöä, voimakasta kielenkäyttöä ja huumeita sekä kauhua.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki