FANDOM

E-reader-1-

E-reader.

E-Reader on lisälaite Game Boy Advanceen, (julkaistu vuonna 2002) joka pystyy lukemaan pistekoodeja erikoiskorteilta ja tulkitsemaan ne pelin dataan. Riippuen kortista, se voi sisältää joko tietoa, tai jonkinlaisen minipelin. Moni Nintendo Entertainment Systemin peli oli myös saatavilla erikoispakkauksissa, jotka sisälsivät näitä kortteja. Se vaati kymmenpisteisiä koodeja (kaksi per kortti) varastoidakseen kortin tiedot NES-pelin dataan.

Monet sarjat e-reader kortteja julkaistiin käytettäväksi Animal Crossingin kanssa. Jotkut kortit sisälsivät Mario-aiheisia designeja, jotka voitiin ladata suoraan peliin. Oli myös olemassa kortti, joka palkitsi pelaajan Mario Bros.-pelillä.

Vuonna 2003 Nintendo julkaisi Mario Party-e:n, kannettavan lautapelin, joka sisältää lukuisia e-Reader kortteja, joista jotkut sisältävät Minipelejä. E-Reader ei kuitenkaan ole pakollinen, jos halaa pelata itse pääpeliä.

Myöhemmin samana vuonna Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3 julkaistiin. Linkittämällä pelin sisältävän Game Boy Advancen toiseen Game Boy Advanceen, jossa on e-Reader, pystyy pelaaja hyödyntämään kolmea erikoiskorttia.

  • Power-Up-kortit: Pelaaja voi skannata erilaisia esineitä itselleen peliin. Tämän ominaisuuden käyttöä ei olla rajoitettu mitenkään. Tähän ryhmään kuuluvat myös erikoiskytkinkortit, jotka laukaisevat peliin erikoisvalintoja.
  • Demo-kortit: Demo-kortin skannattuaan pelaajalle esitellään jokin sala tietystä tasosta, tai sitten kyseisen tason speedrun.
  • Taso-kortit: Nämä ovat kaiketi halutuimmat kortit, sillä sellaisen skannattuaan saa peliin aivan uuden tason.

Vuoden 2003 jälkeen Nintendo lakkautti e-Readerien myynnin Japanin ulkopuolella johtuen niiden huonosta myynnistä. Tämän jälkeen kortteja, erityisesti Super Mario Advance 4:n tasokortteja, ei koskaan nähty muualla kuin Japanissa. Lisättäen tähän vielä, että vaikka Nintendo DS ja Nintendo DS Lite ovatkin yhteensopivia Game Boy Advancen pelien kanssa, niitä ei koskaan suunniteltu käytettäväksi e-Readerin kanssa. Laitetta ei koskaan julkaistu Euroopassa ja e-Reader ei toiminut pelien eurooppalaisversioiden kanssa.